Terug naar het overzicht

Sportschool Ebert in Drachten

Sportschool Ebert

Zuidkade53
9203CN Drachten
0512-544944

Openingstijden

  • Ma t/m Vr 08:00 - 22:00 Openingstijden
  • Za 09:00 - 14:00 Openingstijden
  • Zo 09:00 - 14:00 Openingstijden

Algemeen

Sportschool Ebert

Sportschool Ebert in Drachten is het meest complete sportcentrum voor het hele gezin. Sinds 1981 zijn we al actief als sport/zwemschool in Drachten aan de Zuidkade en in de loop der jaren een begrip in Drachten geworden. Al snel werd er ook gestart met een zwemschool in Heerenveen. In 1998 is er in Drachten een grondige verbouwing geweest, wat heeft geresulteerd in een groter zwembad, meer fitnessruimte, een spinning ruimte en een zeer gezellig sport café. Ons sportcentrum biedt alle mogelijkheden om aan je figuur (verantwoord afvallen), conditie, kracht (spieropbouw), en uithoudingsvermogen te werken, zwemactiviteiten o.a.ABC-zwemmen en budosporten.


We nodigen je graag uit om eens een kijkje of een proefles bij Sportschool Ebert in Drachten te komen nemen.

Soorten fitness

  • Bedrijfsfitness Bedrijfsfitness
  • Cardiofitness Cardiofitness
  • Circuittraining Circuittraining
  • Zwemmen Zwemmen
  • 55+ 55+
  • 65+ 65+
  • Bodybuilding Bodybuilding
  • Familie fitness Familie fitness
  • Jeugdfitness Jeugdfitness
  • Groepsfitness Groepsfitness
  • Studenten fitness Studenten fitness
  • Personal trainer Personal trainer
  • Zelfverdediging Zelfverdediging
  • Vrouwen fitness Vrouwen fitness
  • Vrije gewichten Vrije gewichten
  • Bedrijven fitness Bedrijven fitness

Faciliteiten

  • Afvalprogramma
  • Airco
  • Douches
  • Kleedkamers
  • Training schema's
  • Voedingdeskundige
  • Bar
  • Kluisjes
  • Zwembad

Groepslessen

  • Get fit, Get fitter

    Doelstellingen

    Weerstandsoefeningen worden gedurende 30 sec. gedaan. Men probeert 8-15 herhalingen te maken. Aerobe stations bestaan uit drie progressieve oefeningsniveau. Elk station heeft een oefening bedoeld voor beginners, lichtgevorderden en vergevorderden. Iedere individu kiest voor elk station het niveau dat hij/zij voor zichzelf geschikt vindt. In 30 sec. maakt men zoveel mogelijk herhalingen. Doordat ieder zijn eigen oefeningen doet, hoeft niemand bang te zijn dat hij/zij niet in de maat beweegt of iets niet goed doet. Dit maakt het circuit laagdrempelig en gevoelsmatig “veilig”.


  • Spinning

    Doelstellingen

    Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets (hometrainer), waarbij muziek gebruikt wordt onder leiding van een spinninginstructeur.

    Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een (staande of zittende) vlakke weg, een (staande of zittende) heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Omdat er veel verschillende ritmes in een spinningles ("ride") gebruikt worden en door de diverse zittende en staande technieken ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren. De weerstand kan per individu verschillend afgesteld worden, hij of zij bepaalt zelf de zwaarte van de training, eventueel met gebruik van een hartslagmeter. Spinning zorgt, net als andere trainingsactiviteiten, voor het sterker maken van het hart, het groter maken van de longinhoud zodat er meer zuurstof kan worden opgenomen, een regelmatige bloedsomloop, zodat de spieren beter worden doorbloed, het elastischer maken van de spieren zodat verzuring en aanhechtingspijnen minder voorkomen. Bil- been- en rugspieren worden veelvuldig gebruikt en dus getraind door het steeds veranderen van positie op de fiets.

  • Bootcamp

    Doelstellingen

    Bootcamp begint met Basic Training (de basisbewegingen). Daarna volgen Cardio Bootcamp (uithoudingsvermogen) en AbBootCamp (buikspieren). Om er een extra schepje boven te doen kan UltimateBootCamp toegevoegd worden. Alles komt aan bod, van interval - tot conditie - tot spierverstevigende oefeningen. Met de Bootcamp Bands tilt u uw fitness workout naar een hoger niveau. Als u de Bands gebruikt volgens de instructies die tijdens de workout worden gegeven zult u direct beginnen met het verstevigen en versterken van uw lichaam.

  • Bodycontrol

    Doelstellingen

    Een combinatie van aerobic en aquarobic. Eerst een half uur de zaal in en daarna in het zwembad. Door deze combinatie is het een afwisselend uur, waarbij de belasting op spieren en gewrichten, mede door de gewichtloosheid van het water, niet te groot is.

  • Keep FIt

    Doelstellingen

    Is een Low-impact aerobic vorm, dus zonder springen. Tijdens de training blijft altijd een voet aan de grond. Jog- en springvormen worden stapvormen. Hierdoor is de training minder belastend voor knieën en rug. De trainingsintensiteit wordt hoog gehouden door up-tempo muziek.

  • Callanetics

    Doelstellingen

    Een combinatie van de oefeningen uit disciplines als ballet, gymnastiek, houdingstherapieën, etc. Callanetics bestaat bijna geheel uit zeer efficiënte spierverstevigende oefeningen, waarbij voornamelijk buik, billen en borstspieren aan bod komen (B.B.B.) Door het rustige en beheerste karakter van deze lessen zijn deze ook zeer geschikt voor mensen met rugklachten en voor ouderen.

  • Yoga

    Doelstellingen

    Yoga betekent de verbinding van lichaam, geest en ziel en werkt door op alle 3 lagen:

    - Je lichaam wordt leniger, sterker en gezonder

    - Je voelt je meer ontspannen en ervaart meer rust

    - Het brengt meer eenheid in jezelf en harmonie in je leven



    Voordelen van Yoga:

    - verbetert flexibiliteit en lichaamshouding

    - versterkt spieren (mooie lichaamstoning)

    - vergroot de bewegelijkheid van de gewrichten

    - is gezond voor de botten

    - verbetert de spijsvertering en het immuunsysteem

    - vermindert de afhankelijkheid van medicijnen

    - vergroot de concentratie en helderheid van de geest

    - brengt innerlijke rust

    - geeft meer energie en enthiousiasme



    Vele leerlingen ervaren na hun 1ste yogales dat ze die nacht heerlijk slapen, alleen daarom is het proberen waard.



    Praktische tips:

    - kom op tijd

    - mobiele telefoons uit tijdens de les

    - yoga doe je bij voorkeur niet op een volle maag

    - kom schoon en fris op de les

    - kies voor makkelijke zittende kleding en trui/vest voor het laatste deel van de les

  • Zumba

    Doelstellingen

    Zumba is een training die wordt afgewisseld met snelle en langzame ritmes. Dynamische latin music en andere wereldmuziek word gecombineerd met unieke en exotische danspassen. Je verbruikt het maximale aan calorieën, verbrandt vet en brengt ook nog eens je lichaam mooi in vorm. Zumba: de ideale manier om af te vallen!

  • Pilates

    Doelstellingen

    Pilates oefeningen geven je slanke, strakke spieren zonder spiervergroting die het trainen met gewichten je geeft. Je spieren worden lang en strak.

    Maar de oefeningen doen meer dan je er goed uit laten zien aan de buitenkant. Pilates oefeningen versterken je hele kern, waar isolatie oefeningen zoals crunches alleen maar buikspieren trainen.

    Pilates versterkt de transverse spier, de diepe buikspier die een soort band vormt in je lichaam. Een sterke transverse buikspier geeft je meer uithoudingsvermogen bij bijna alle fysieke activiteiten. Ook beschermt een sterke transverse buikspier je onderrug en verbetert je houding.

    Hoewel de nadruk van pilates oefeningen op de kern ligt, heeft de rest van je lichaam er ook baat bij. Oefeningen voor je onder- als bovenlichaam die ervoor zorgen dat je lichaam strakker wordt.

  • Therapiezwemmen

    Doelstellingen

    De lessen therapie-zwemmen worden gegeven in groepsverband onder lesing van een sportinstructrice. De lessen worden gegeven in water van 33°C wat optimaal is voor deze therapie om zo de algehele conditie te verbeteren en de beweeglijkheid in de gewrichten te onderhouden. De lessen worden gegeven op muziek.

  • Volwassenzwemmen

    Doelstellingen

    Niemand is te oud om te leren zwemmen.

    In heerlijk warm water en onder intensieve begeleiding maken ouderen zich de zwemkunst eigen. Na het behalen van het A-diploma kan worden doorgegaan voor het B-diploma.

  • Aquarobics

    Doelstellingen

    Dit is ook bij Sportschool Ebert een snelgroeiende aerobic-vorm in het water. Het is een zeer intensieve les op muziek waarbij de spieren optimaal gebruikt worden. Aquarobics is echter niet belastend voor de rug, knieën en andere gewrichten. Bij aquarobics wordt er naast de weerstand van het water ook gebruik gemaakt van dumbells (gewichten). Deze aerobic vorm is ideaal voor iedereen, maar zeker voor mensen met gewrichtspijn die toch graag willen sporten. Een van onze aquarobicinstructrices is Marijke Talsma. Marijke weet haar groepen altijd super te motiveren en kan u ook adviseren in voeding omdat ze tevens gediplomeerd gewichtsconsulente is.

  • Aqua Tae Bo

    Doelstellingen

    De nieuwste rage uit Amerika nu ook in het water! Tae-Bo is een vorm van bewegen die is ontstaan door een combinatie van diverse vechtsporten zoals taekwondo, boksen en karate. Gecombineerd met aerobic staat deze les garant voor een gevarieerde les waarbij alle spieren getraind worden. Voordeel van het water is de gewichtsloosheid waardor de belasting van de spieren en gewrichten laag is.

  • Aqua Fysio

    Doelstellingen

    De Aquafysio is bedoeld voor een ieder die in een groep sportief en verantwoord wil bewegen. Het motto van de trainingen is ontspanning en inspanning. De groepen zijn bedoeld voor mensen met lichamelijke klachten, maar ook voor mensen die lekker willen bewegen in water. De lessen zijn woensdag van 10 uur tot 10.30 uur. Het duurt 30 minuten en u mag aansluiten nog 30 minuten vrij zwemmen of vrij fitnessen.

Abonnementen

  • Abbonementen

    Kosten
    € 19,90 per per maand
    Omschrijving
    Vanaf 29,90 per maand kunt u bij ons al onbeperkt sporten met het 'ALLES in 1' abonnement:

    - professionele begeleiding volgens het FIT GARANT PLAN

    - fitness, groepslessen,circuittraining, aqua-sporten zo vaak en wanneer u maar wilt

    - gratis koffie en thee

    - onbeperkt vrijzwemmen in ons zwembad (watertemperatuur 33 gr.)

    Contractduur
    € keuze van 1,6 of 18 maand
    Inschrijfgeld
    € n.v.t
    Opzegtermijn
    1 maand voor einde contract
Terug naar het overzicht